Tuesday, May 08, 2007

Verbal on Monocle

翻閱issue03的monocle,
發現內裡有一篇關於Verbal的interview!

Verbal on Monocle web premiere

對!
是 m-flo 的 Verbal!
內容是圍繞著日常工作與生活的方法,
而當中有段是我是非常認同的。

I've learned over the years that
when you do what other people want,
you lose yourself.
The people who do whatever the hell hey like,
they're the ones who make the most money
and love what they do.
I would like to believe that even if something's lucrative,
if it's not fun, I won't do it.
With my work now, I go home and think about it;
I talk about it with my wife;
I dream about it;
I sleep-talk about it;
that's exactlly the kind of job I want to be doing.

相信仍有不少香港人在閱讀過verbal的interview後,
都會說:「只是他幸運了吧!」
這就是香港的犬儒文化,
只相信弱小的自我,並以貶低他人為樂,
尤其對愈成功的就愈希望他們失敗。

what da..!??!

在香港的犬儒文化下,由小到大都會有人不斷地打擊我,
不斷磨損我的意志,說「理想」是虛幻的東西;
長大後到社會工作,
仍不斷有人說:「你不是那種人。」「不要妄想吧。」

但sorry,我要一次又一次地証明了給輕視我的人看,
我不是妄想,我的理想就在眼前,
靠我自己的努力,一步又一步地接近了。

I don't need to lose myself.
I'm doing whatever the hell I like,
and going to make the most money and love what I do.

正如尼采所說,
what does not destroy me, makes me stronger.
多謝以往輕視過我的人。

1 comment:

Anonymous said...

我好似未做designer之前寫過類似的東東...... 哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈哈......
加油PV Mo!! 永遠支持你 :)